Spletna stran uporablja piškotke. Zapri

Objava v Večeru

Objava v Večeru

Drugačna, iz naravnih materialov izdelana računalniška oprema podjetja Ecomp, ki si pot utira na področju, kjer prevladuje plastika

Mlada ekipa štajerskega podjetja Ecomp, ki jo sestavljajo Mitja Divjak, Gregor Topler in Mojca Topler, z inovativno računalniško opremo iz bambusa osvaja slovenski trg in poskuša prodreti na področje, kjer močno vlada plastika. V svetu računalniške opreme namreč že desetletja dominirajo plastični izdelki. Trojka je podjetje Ecomp s sedežem v Mariboru zagnala avgusta 2016, ko je okolju prijazno, ekološko naravnano podjetniško idejo in že trasirano, utečeno proizvodnjo prevzela od snovalcev. Tipkovnice, miške (ki imajo pri ecompovcih moško različico tega imena - mišek), brez kabla ali z njim, slušalke, USB-ključke in drugo pisarniško ter računalniško opremo iz bambusa izdeluje njihov partner, kooperant na Kitajskem. To je podjetje JiangQiao, katerega izdelke je mogoče najti recimo tudi na Amazonu. Ecomp je JiangQiaov? ekskluzivni prodajalec za trge v Sloveniji, Hrvaški, Bosni in Hercegovini ter Srbiji.

Poti vodijo do Kitajske

Gregor Topler pravi, da je kitajsko podjetje preverjeno, zanesljivo, ekološko neoporečno in z dolgoletno tradicijo. Posel teče gladko, profesionalno. Dobavitelj na Kitajskem "ima lastne nasade bambusa, kar je zelo pomembno, saj tako ne izkoriščajo naravnih virov in krčijo gozdov, ampak le obnovljive vire. Bambusa je več kot tisoč vrst. Tisti, ki je gojen za proizvodnjo, lahko zraste do 90 centimetrov na dan. To pomeni, da od saditve bambusa do proizvodnje preteče le 90 dni. Imeli smo že izredni primer, ko je od naročila do dostave tipkovnice v Slovenijo preteklo le dobra dva tedna."

Bambus je bolj vzdržljiv in trd kot les, v določenih karakteristikah lahko prekaša tudi železo. Znano je, da ga uporabljajo v gradbeništvu, sicer pa se njegova uporaba izjemno širi, denimo v tekstilni industriji. Ko bambus raste, čisti zrak in proizvaja kisik. Izdelki iz bambusa se v nasprotju s plastiko hitro biološko razgradijo, tipke na tipkovnici je mogoče zamenjati, sogovorniki pojasnjujejo prednosti na videz lesene računalniške opreme. Ampak "bambus ni les, temveč je trava", poznavalsko poudari Mitja Divjak in hudomušno pristavi: "Vendar travo težko promoviraš."

Bambus cenejši, a ni les

Radi bi imeli popolnoma slovenski proizvod in iz slovenskega lesa, pravijo. A ko so pošiljali ponudbe in povpraševanja, se račun ni izšel. "Žal ni alternative. Cene so neprimerljivo višje. Če bi se odločili za slovenski material, bi samo izdelava tipkovnice stala kakšnih 150 evrov," razloži Mojca Topler. Ecompov komplet tipkovnice z miško stane končnega uporabnika 64,99 evra. "Cena je ekvivalent plastiki," zatrjuje Divjak. In še: "Izdelki so primerni za vsakogar, na občutek so boljši kot plastika, prijetni, mehki." Edini, ki najbrž ne bi posegli po njih, so grafiki, oblikovalci, ker uporabljajo profesionalne miške višjega cenovnega in nadpovprečno zmogljivega ranga, Divjak iskreno pove na glas. Osemdeset odstotkov izdelka je iz bambusa, 20 odstotkov je elektronike.

Sicer pa so Ecompove tipkovnice univerzalne, primerne za vse znamke računalnikov, IBM, Apple itd., vgravirane imajo slovenske črke, možna je tudi izvedba z angleško, rusko abecedo ali v kateremkoli jeziku. Mogoče je vgravirati še kakšen logotip, ime ali posvetilo. Miške so brez žice oziroma "drota" ali z njim - Ecomp predstavlja svoje izdelke v štajerskem narečju. Izdelki imajo certifikat za prodajo na evropskih trgih, garancija je eno leto. Iz naravnega, recikliranega materiala je tudi kartonska embalaža. Ta in žice nastajajo v Sloveniji. Tudi graviranje črk in številk teče v Sloveniji.

Radi bi imeli popolnoma slovenski proizvod, vendar je domači les predrag

Imajo jih hotel City, direktor Audija ...

Ecompovi začetni osvajalski podvigi so skromni. V zaledju nimajo botrov z zajetnim kapitalom, ampak posel gradijo sami, predvsem s svojim zanosom in znanjem. Mitja Divjak je računalničar, Gregor Topler obvlada ekonomijo, prodajo, nabavo, Mojca Topler finance, računovodstvo. Za prodorne marketinške akcije in reklame nimajo denarja, tudi lastne prodajalne z računalniško opremo nimajo. Jih je pa mogoče najti na spletu, imajo spletno prodajalno, njihove izdelke ponujajo tudi specializirana prodajalna za računalnike Comshop in še nekatere manj znane. V štirih mesecih delovanja niso dosegli poslovnih rezultatov v smislu bajnih številk, lanski prihodki so bili dobrih 14.000 evrov, izšlo se je nad ničlo, z minimalnim dobičkom, kar je za prvo leto delovanja odlično.

"Ljudje imajo rešpekt, držijo se stare, plastične navade. Dokler ne vidijo izdelkov v živo, se težko odločijo za nakup. Skoraj 100 odstotkov tistih, ki so tipkovnice in miške iz bambusa videli, pa jih je kupilo," pravi Divjak. Ekipa ugotavlja, da gredo izdelki v promet za zdaj predvsem kot poslovna darila. Kupci so ljudje z višjo kupno močjo. "Naš izdelek je za darilo od slovenskega partnerja dobil direktor Audija v Nemčiji. Neki Ljubljančan je kupil 500 mišk za obdarovanje poslovnih partnerjev v bivši Jugoslaviji," navedejo primera. S tipkovnicam in miškami iz bambusa je opremljena tudi recepcija hotela City v Ljubljani.

Doslej so prodali približno tisoč mišk, slabih 200 brezžičnih kompletov in nekaj manj kompletov z žico. Primarne ciljne skupine so hoteli, gostilne, turistične kmetije, velnes centri, lekarne ter šole in vrtci. Je pa pri teh ovira, ker ima izdelek kitajske korenine. To je od že skoraj sklenjenega naročila odvrnilo finančno ministrstvo, ker je pogoj pri poslovnih darilih slovensko poreklo, se izgubljenega posla spominjajo ecompovci. A njihove ideje, načrti so smeli - spogledovanje z avstrijskim trgom in širjenje asortimaja na svetila, lončke, monitorje in druge pisarniške izdelke iz bambusa ali lesa.

Vir: Večer